tisdag 16 februari 2016

Segata Sanshiro eller Du måste spela Sega Saturn!

Ja, ni... Denna karaktär kommer inte från min barndom direkt eftersom jag lever på fel sida av världen. Jag hörde om honom för några månader sen och tyckte att jag måste berätta för er om honom! Denna man är den mest hardcore gamern som har existerat i hela världshistorien! Denna man kunde också utmana Chuck Norris! Denna man kom till vår planet med ett enda budskap: "Du måste spela Sega Saturn!"
Denna man är Segata Sanshiro!
Och detta är hans temalåt!

Vem?
Segata Sanshiro var en maskot för Saturn-konsolen som hade utvecklats av Sega. Han användes i olika reklamer för olika spel som släpptes på Sega Saturn.

Han är kort och gott en ninja som också är en hardcore gamer. Han är en mästare i judo och andra kampsporter. Han bor uppe på toppen av ett berg. Där spenderar han sin tid med hardcore gaming och hardcore Sega Saturn-träning!
Och när han inte gör det så spårar han upp människor som är olyckliga för att de inte spelar Sega Saturn. Och när han får tag i dem så börjar han med att slå ner dem och tvingar dem att spela Sega Saturn! Så om du inte spelar Sega Saturn kommer en japansk karatesnubbe att sparka in din dörr och kasta dig tvärs över rummet innan han tvingar dig att spela Sega Saturn!
Det kallas visst för Tough Love.
Visst hade Segata också många andra äventyr under sina reklamer, som han stoppar en missil, han deltog i OS-spelen, han blev kär, han slogs mot zombier och annat otyg!
Synd att det inte gjordes en anime av karaktären, för den skulle ha varit rolig att se!
Men tyvärr så dog karaktären Segata in-story. På ett extremt episkt sätt som bara passar en man av hans kaliber! Se klippet nedan om ni är nyfikna.

Segata blev väldigt populär i Japan. När singeln med hans temalåt släpptes såldes den i 100 000 exemplar! Han har också dykt upp i några spel och har sitt eget spel (Segata Sanshirō Shinken Yūgi ) som också blev släppt på Sega Saturn

Varför skriva ett blogginlägg om honom?
För att jag tycker hela idén med hela karaktären är så galen och så löjlig att det blir underbart! Som jag skrev ovan, jag önskar att Segata skulle ha fått en animeserie! För det skulle ha varit så komiskt att ha en story om en ninja som slåss mot ondska och samtidigt är världens mest hardcore gamer!

Och som en slutkläm på min presentation av karaktären har jag här länkat en youtube-video med alla reklamfilmer som gjordes med Segata! Och de har alla engelska subtitles så det går att förstå dem!
Kolla igenom denna video så förstår ni vad jag har svamlat om. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar